Νέα κλιμάκωση της έντασης σημειώνεται στην περιοχή των Στενών του Ορμούζ, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ιράν να ανταλλάσσουν χτυπήματα, κατηγορίες και προειδοποιήσεις σε ένα σκηνικό που απειλεί να τινάξει στον αέρα την εύθραυστη εκεχειρία των προηγούμενων ημερών.
Και δεύτερο δεξαμενόπλοιο δέχθηκε επίθεση το τελευταίο σαράντα - οκτάωρο στα Στενά. Σύμφωνα με τη Βρετανική Υπηρεσία Ασφάλειας της Ναυσιπλοίας, το τάνκερ υπέστη ζημιές στη γέφυρά του, ωστόσο όλα τα μέλη είναι ασφαλή και δεν φαίνεται να προκλήθηκε περιβαλλοντική ζημιά.
Παράλληλα, το Μπαχρέιν κατηγόρησε το Ιράν για επίθεση με ντρόουν στο έδαφός του, λίγη ώρα αφότου η Τεχεράνη ανακοίνωσε ότι στοχοποίησε αμερικανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις στην περιοχή. Σε ανακοίνωση, το υπουργείο Εξωτερικών του Μπαχρέιν έκανε λόγο για κατάφωρη παραβίαση της εθνικής του κυριαρχίας, υποστηρίζοντας ότι οι επιθέσεις υπονομεύουν τις ειρηνευτικές προσπάθειες.
Την ίδια ώρα, Ουάσινγκτον και Τεχεράνη αλληλοκατηγορούνται για παραβίαση της συμφωνίας που υπέγραψαν προ ημερών.
Το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών με ανακοίνωσή του καταδίκασε τα αμερικανικά πλήγματα, τονίζοντας ότι παραβιάζουν τη συμφωνία.
Σε ανάρτηση στο Εξ, ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας και Εξωτερικής Πολιτικής του ιρανικού κοινοβουλίου ανέφερε ότι ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών απέδειξε για άλλη μια φορά ότι δεν έχει καμία δέσμευση στις αρχές της διαπραγμάτευσης και της κατάπαυσης του πυρός.
Ακολούθως η Τεχεράνη ανακοίνωσε ότι επλήγησαν αμερικανικοί στόχοι στην περιοχή του Κόλπου.
ΜΒ/ΝΠ
Τελευταία Ενημέρωση: 27 Ιουνίου 2026 - 21:56
https://news.rik.cy/el/article/2026/6/27/klimakonetai-e-entase-metaxu-epa-kai-iran-se-dokimasia-e-euthrauste-sumphonia/