Ερντογάν για ταξίδι στις ΗΠΑ: Δεν ξεκινήσαμε καλά με τον Μπάιντεν – Δεν υποχωρούμε στους S-400

Αιχμές προς τις ΗΠΑ, με αφορμή τις Αμερικανοτουρκικές σχέσεις, άφησε ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κατά τη διάρκεια της επιστροφής του από τη Νέα Υόρκη.

Όπως ανέφερε ο Ερντογάν «δεν μπορώ να πω ειλικρινά ότι υπάρχει μια υγιής διαδικασία στις Αμερικανοτουρκικές σχέσεις. Γιατί; Κοιτάξτε, αγοράσαμε τα F-35, πληρώσαμε 1.4 δισεκατομμύρια εκατομμύρια δολάρια και τα F-35 δεν μας παραδόθηκαν. Οι ΗΠΑ πρέπει πρώτα να τακτοποιήσουν αυτό. Το να μην μας δώσουν τα F-35 χρησιμοποιώντας ως δικαιολογία το ζήτημα των S-400, δεν δείχνει καλή εικόνα σε επίπεδο διπλωματίας ή σε επίπεδο διακρατικών σχέσεων. Οι ΗΠΑ πρέπει να το διορθώσουν αυτό. Φυσικά, θα κάνουμε ό,τι πρέπει σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο. Δεν είναι δυνατόν να δεχόμαστε συνεχώς τις πιέσεις τους για τους S-400. Για εμάς, το θέμα των S-400 έχει τελειώσει. Δεν υπάρχει περίπτωση να υποχωρήσουμε εδώ. Οι ΗΠΑ το θέμα αυτό πρέπει να το τοποθετήσουν στη σωστή θέση και στη διεθνή διπλωματία και στις σχέσεις μας».

«Αν δεν πάρουμε F-35, θα πάρουμε μαχητικά από άλλου»

Παράλληλα, ο Τούρκος πρόεδρος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αγοράς μαχητικών 5ης γενιάς από άλλη χώρα, σε περίπτωση που δεν λυθεί το θέμα των F-35. «Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν πως η παλιά Τουρκία δεν υπάρχει πια. Αυτή η Τουρκία είναι διαφορετική. Στην αμυντική βιομηχανία, προχωράμε και θα προχωρήσουμε περαιτέρω. Αλλά αύριο δεν μπορούν να μας πουν “γιατί δεν αγοράζεις τα F-35;”. Αν δεν δώσετε, δεν θα πάρουμε. Τότε μπορούμε να απευθυνθούμε αλλού. Αυτό τους είπα στη συνέντευξή μου στο CBS όπου με ρώτησαν: “Δηλαδή σκέφτεστε να αγοράσετε από αλλού;”. Και τους είπα “αν χρειαστεί θα αγοράσουμε από αλλού”. Εσείς δεν μου δίνετε τους Patriot, και μετά όταν πάρουμε τους S-400 μας λέτε “γιατί αγοράσατε τους S-400;”. Η Τουρκία θα αγοράσει οτιδήποτε είναι απαραίτητο για την άμυνα της».

«Εύχομαι ως χώρες μέλη του ΝΑΤΟ να μην συμπεριφερόμαστε εχθρικά, αλλά φιλικά. Όμως η πορεία μας δεν προμηνύει καλούς οιωνούς», πρόσθεσε.

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της γειτονικής χώρας «το επίπεδο των σχέσεων με τις ΗΠΑ δυστυχώς δεν είναι καλό. Κυβερνώ 19 χρόνια και μπορώ να το πω αυτό. Εγώ συνεργάστηκα με τον γιο Μπους, με τον κύριο Ομπάμα με τον κύριο Τραμπ, αλλά δεν μπορώ να πω πως ξεκινήσαμε καλά με τον κ. Μπάιντεν».

«Ισχυρή εποχή στις σχέσεις Τουρκίας – Ρωσίας»

Τέλος, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναφέρθηκε και στις Ρωσοτουρκικές σχέσεις. «Έχει μεγάλη σημασία η συνάντηση που θα έχουμε με τον κ. Πούτιν στο Σότσι. Δεν υπάρχουν επιτροπές, θα συναντηθούμε οι δυο μας. Δεν θα συζητήσουμε μόνο το Ιντλίμπ αλλά και τις σχέσεις Ρωσίας- Toυρκίας και τη Συρία. Εκεί, χωρίς να έχουμε τρίτους θα πάρουμε και μια σημαντική απόφαση για τις σχέσεις Ρωσίας-Toυρκίας. Διότι στην περιοχή η Ρωσία και η Τουρκία είναι δυο σημαντικές χώρες. Κι όταν λέω δυο χώρες πρέπει να πω πως στις σχέσεις με τη Ρωσία μέχρι σήμερα δεν είδαμε κάποιο λάθος. Στο τέλος του μήνα θα συναντηθούμε με τον κ. Πούτιν και θα μπούμε σε μια διαφορετική και πιο ισχυρή εποχή στις σχέσεις Ρωσίας-Tουρκίας».

Πηγή: Skai.gr

Τελευταιες Ειδησεις

28 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Κυριακή 28 Ιουνίου 2026
18:28
ΗΠΑ: Πρωτοβουλία στο Κογκρέσο για μπλόκο στην πώληση F-35 στην Τουρκία
18:23
Γαλλία: 11 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε συντριβή αεροσκάφους στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας
17:15
Τμήμα Μετεωρολογίας 2ο Δελτίο Καιρού 28/6/2026
16:29
Ανέβαλε τις επαφές της στις Βρυξέλλες η Ολγκίν- Αναμένει τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ τον Ιούλιο
15:50
Το Ισραήλ αναγνώρισε επίσημα τη Γενοκτονία των Αρμενίων
15:26
Ομαλά διεξάγονται οι αναπληρωματικές εκλογές για την αντιδημαρχία Αγλαντζιάς
15:25
Σε κρίσιμη κατάσταση 53χρονος, ο οποίος εντοπίστηκε σοβαρά τραυματισμένος στην Αγία Νάπα
14:31
Διασώθηκε ναυαγός στη θαλάσσια περιοχή Ζυγίου
13:34
Νέος κύκλος έντασης στη Μέση Ανατολή
13:03
Η τιμή του χρυσού κατρακύλησε σχεδόν 30% μέσα σε πέντε μήνες
10:00
Καύσωνας σαρώνει την Ευρώπη - Νέοι θάνατοι και ιστορικά ρεκόρ θερμοκρασιών
08:48
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.