Photo by MANDEL NGAN / AFP
Ο Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο έχει αναλάβει μια δύσκολη αποστολή αυτή την εβδομάδα: να πείσει τις χώρες του Κόλπου ότι η συμφωνία στην οποία κατέληξαν ΗΠΑ και Ιράν για τον τερματισμό του πολέμου είναι καλή, την ώρα που οι ηγέτες της περιοχής ανησυχούν ότι η Ουάσινγκτον δέχθηκε να κάνει μεγάλες υποχωρήσεις οι οποίες θα ενισχύσουν την Τεχεράνη και θα αλλάξουν την ισορροπία ασφαλείας στην περιοχή.
Ο Ρούμπιο θα βρεθεί σήμερα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, προτού μεταβεί στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν όπου θα συναντηθεί με αξιωματούχους του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου, στο οποίο συμμετέχουν επίσης η Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και το Ομάν.
Επίμαχα είναι κάποια στοιχεία ενός σχεδίου συμφωνίας που δεν περιλαμβάνει περιορισμούς στο πρόγραμμα βαλλιστικών πυραύλων του Ιράν, προβλέπει την δημιουργία ενός ταμείου ανοικοδόμησης του Ιράν ύψους 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων και διατάξεις που θα μπορούσαν να επεκτείνουν την περιφερειακή επιρροή και τον έλεγχο της Τεχεράνης σε κρίσιμες οδούς μεταφοράς πετρελαίου.
Πηγή: Ραδιόφωνο ΡΙΚ
ΠΑΣ, ΧΡΥ
Τελευταία Ενημέρωση: 23 Ιουνίου 2026 - 11:46
https://news.rik.cy/article/2026/6/23/o-marko-roumpio-parousiazei-ten-prokatarktike-sumphonia-epa-iran-se-khores-tou-arabikou-kolpou/?article_id=188049